Teknisk förvaltning - Wasabi

Felanmälan görs först och främst till styrelsen

Är det akut och ni inte får tag i styrelsen kan ni själva kontakta Wasabi. Läs mer här.  Om du väljer att skicka e-mail, så kom ihåg att ange vilken bostadsrättsförening du tillhör och vilken lägenhet du bor i.

Akuta fel är sådana fel som INTE kan vänta till nästa vardag, som till exempel vattenläcka, eller ingen ström eller ingen värme t.ex.

Genom att ringa akut debiteras föreningen extra, så tänk till om det verkligen är ett akut problem innan ni ringer. Budgeten innehåller inte kostnader för dessa uppringningar, vilket betyder att det påverkar kommande hyreshöjningar.

Vi ber er om att Ni själva lokaliserar proppskåpet, huvudkranen till vattnet i Er lägenhet och hur man stänger av vattnet i köket och badrummet. Läs igenom bostadsrättsinnehavarens ansvar i våra stadgar och se till att just Du är rätt försäkrad. Det blir du genom att teckna ett komplement till Din hemförsäkring som heter bostadsrättstillägg.