Information
VIKTIGT!
När man har sålt sin lägenhet och ska flytta ut så måste denna person ringa till Telenor och meddela detta. Om inte detta görs kan inte den nya ägaren koppla in sig på bredbandsuttaget.
För att komma igång, gör så här:
1. Anslut en nätverkskabel till din lägenhetens datauttag (en liten vit dosa som sitter i sovrummet, och koppla nätverkskabeln till din dator. Du kan så klart även använda en router.
2. Starta datorn och din webbläsare. Du kopplas nu automatiskt till Telenors aktiveringsportal på nätet.
3. Följ instruktionerna, så tar det bara 10 minuter innan du är igång. Klart!
Vid problem ring Telenor på 020 - 222 222 vardagar mellan 08-19 samt helger 09-17.
Även om en hastighet ingår i det avtal föreningen har tecknat så måste varje enskild person registrera sig på abonnemanget (självklart kommer de inte att behöva betala för den hastigheten som ingår via föreningen) men om ytterligare tjänster skall läggas på samt för att Telenor skall ha en spårbarhet vem som använder uttaget så behöver de ha hyresgästens namn och personnummer registrerat på uttaget.